“Mag ik de bierkaart, alstublieft?”
2 februari 2018
Masterclass gastronomie smaakkunde: Cas Spijker Academie
14 februari 2018

Beleving is de trend, geur is de trendsetter!

54335341 - male chef with eyes closed smelling food in commercial kitchen

Beleving is het toverwoord in de horeca. Alle zintuigen moeten geprikkeld worden, zo ook de neus. Want geur heeft een grote invloed op de sfeer! Groter zelfs dan je zou denken. Een bedrijfsgeur verbetert je interieur op drie manieren:

a. Een lekkere geur straalt ook kwaliteit uit, dat is wetenschappelijk bewezen. Hotels en restaurants met een eigen geur stralen luxe en herkenning uit, net zoals het logo of de inrichting dat doen
b. Een geur laat mensen ontspannen, of houdt ze juist actief. Met een warme geur creëer je een gezellige sfeer in de hotellobby of restaurant. Een geur kan zelfs eetlust opwekken: denk aan een heerlijke basilicumgeur bij de Italiaan
c. Vele horecagelegenheden hebben last van nare luchtjes. Denk hierbij aan de vetput of door rooklucht. Met een geurneutralisatie systeem vervang je deze luchtjes door een heerlijke geur, ofwel: je slaat twee vliegen in één klap!